Pet Shop Boys의 닐터넌트가 한때 음악평론가였다는 사실을 아시나요? 그가 썼던 비평 중 일부를 올립니다.
C.O.D. : In The Bottle (Streetwave) 이번 주 가장 현대적인 댄스 사운드입니다. 흔들리는 드럼과 전자음이 흑인 시인 겸 음악가인 Gil Scott-Heron의 훌륭한 곡에서 완벽한 비트를 찾아내는 데 도움을 줍니다. 반대면에는 Tyrone Brunson의 “The Smurf”가 교묘하게 믹스 안팎으로 엮여 있습니다. 힙합의 아이콘인 Man Parrish가 제작에 손을 댔고, 당연히 Dave Rimmer는 이 곡을 몇 주째 수입해 오고 있습니다.
C.O.D.: In The Bottle (Streetwave) The week’s most modern dance sound. Juddering drums and electronics help on excellent song (by black poet-musician Gil Scott-Heron) to find that perfect beat while on the flip side Tyrone Brunson’s “The Smurf” is cleverly weaved in and out of the mix. Mr Hip Hop himself, Man Parrish, had a hand in producing it and, needless to say, Dave Rimmer’s had it on import for weeks.
WHAM!: Bad Boys (Innervision) 조지와 앤드류의 첫 랩이 아닌 아웃팅은 십대의 난동에 대한 신나는 찬가입니다. 주제적으로는 “Young Guns” Part Two입니다. 이번에는 온갖 부적절한 사람들과 어울려 부모로부터 혼이 난 소년들입니다. 멜로디가 상상력과 발을 사로잡는 반면, 편곡은 이전 싱글과 똑같은 사운드로 실망스럽습니다. 그래도 Bad Boys는 뭉쳐 있습니다… 게이 클럽(그리고 다른 모든 곳)에서 히트를 칠 것입니다.
WHAM!: Bad Boys (Innervision) George and Andrew’s first non-rap outing is an exhilarating hymn to teenage rampage. Subject-wise it’s “Young Guns” Part Two: the lads this time getting into trouble from their parents for hanging round with all sorts of unsuitable people. While the melody grabs the imagination and feet, the arrangement is disappointing with exactly the same sound as their previous singles. Still, Bad Boys stick together …it’ll be a hit in the gay clubs (and everywhere else for that matter).
AZTEC CAMERA: Walk Out To Winter (Rough Trade) Tony Mansfield가 재녹음한 “High Land, Hard Rain” LP의 뛰어난 곡 중 하나입니다. 원곡의 어쿠스틱한 느낌은 육중하고 보다 전통적인 팝 편곡으로 대체되었지만 그리움의 정신은 살아 있습니다. 다시 말해 Aztec Camera는 팝 레코드를 만들었고, 그것도 아주 좋은 레코드를 만들었습니다.
AZTEC CAMERA: Walk Out To Winter (Rough Trade) One of the outstanding songs from the “High Land, Hard Rain” LP that’s been re-recorded by Tony Mansfield. The acoustic feel of the original has been replaced with a beefy, more conventional pop arrangement but the wistful spirit survives. Aztec Camera have, in other words, made a pop record and a jolly good one at that.
JOBOXERS: Just Got Lucky(RCA). 수용 가능한 젊음의 얼굴. 저는 분명히 Boxers’ Beat Club의 회원은 아니지만, 이번 주에 볼 수 있는 가장 똑똑하고, 가장 자의식이 없는 팝 레코드 중 하나라는 것을 부인할 수 없습니다. 두 개의 후크와 함께 울려 퍼지는 이 레코드는 Elvis Costello의 터치 이상을 가지고 있습니다. 운이 좋았나요? 저는 그저 행복했습니다.
JOBOXERS: Just Got Lucky (RCA). The acceptable face of lad-ishness. Although I’m definitely not a member of the Boxers’ Beat Club, I can’t deny that this is one of the smartest, least self conscious pop records on view this week. Pounding along with a brace of hooks, it’s got more than a touch of the Elvis Costello’s to it. Got lucky? I just got happy.
SYLVESTER: Don’t Go (London) 웅장하고 거만한 디스코 음반. Sylvester는 질주하는 전자 백킹 위에서 위엄과 위엄으로 비명을 지르며, 울트라 디스코 클리셰를 초월하여 자신의 공연의 감정적 확신과 긴박감을 표현합니다.
SYLVESTER: Don’t Go (London) A magnificent, haughty disco record. Sylvester shrieks with might and dignity over a galloping electronic backing, transcending its ultradisco cliches with the emotional conviction and urgency of his own performance.
CLASS ACTION: Weekend (Jive) 또 다른 뉴욕 디스코 음반이 이곳에서 발매되었습니다. 이 노래는 여성 가수가 남자 친구에게, 그가 그녀에게 즐거운 시간을 주는 데 실패했기 때문에, 그녀는 다른 사람을 찾을 것이라고 말하는 노래 중 하나입니다. 우리 청취자 모두 그 과정에서 즐거운 시간을 보내므로, 누가 그녀를 비난할 수 있겠습니까.
CLASS ACTION: Weekend (Jive) Another New York disco record released here. It’s one of those songs where the woman singer tells her man that, as he’s a dead loss at giving her a good time, she’s gonna find someone else who can. All of us listeners get a good time in the process, so who can blame her.
YAZOO: Nobody’s Diary (Mute) Alf가 쓴 슬픈 사랑이 사라진 노래. 감정이 강하고 멜로디가 약하지만 울리는 신스와 블루스 노래의 조합은 여전히 승자입니다
YAZOO: Nobody’s Diary (Mute) A sad love-gone-sour song written by Alf. Strong on emotion and weak on melody but the combination of ringing synths and bluesy singing is still a winner.
MARY JANE GIRLS: Candy Man (Gordy) 울퉁불퉁하고, 삐걱거리고, 활기찬 작은 일렉트로닉 곡으로, 에어로빅을 고무하기에 이상적이며, Motown의 건방진 슈퍼스타, Rick James가 작곡, 제작, 편곡했습니다. 남자가 취미를 갖는 건 좋은 일이잖아요, 그렇죠?
MARY JANE GIRLS: Candy Man (Gordy) A bumpy, bleepy, zestful little electronic tune, ideal for inspiring aerobics, which was written, produced and arranged by Motown’s saucy superstar, Rick James. It’s nice for a man to have a hobby, isn’t it?
RUPERT HINE: Living In Sin (A&M) 로버트 팔머가 이 곡에서 노래하는 것을 들을 수 있으며, 마치 그의 새로운 LP(루퍼트 하인이 연주)에 대한 경쟁자가 될 수 있었던 것처럼 들립니다. 울퉁불퉁하고 지루하며, 채널 4에서 볼 수 있는 선글라스 광고 중 하나를 연상시킵니다. 와인 바에서나 일요일 점심시간에 빨간 안경을 쓴 젊은 광고 임원들이 모인 곳에서 가장 잘 들립니다.
RUPERT HINE: Living In Sin (A&M) Robert Palmer can be heard singing on this and it sounds as though it could have been a contender for his own new LP (On which Rupert Hine plays). It’s bumpy and boring, reminiscent of one of those adverts for sunglasses you see on Channel 4. Best heard in a wine bar or at a Sunday lunchtime drinks ‘do’ with a
crowd of young advertising executives in red-rimmed specs.
FANTASTIC SOMETHING:If She Doesn’t Smile (Cherry Red) 절반의 나는 이 곡이 어쿠스틱 팝의 보석이라고 생각하고, 다른 반은 이렇게 젖은 곡을 좋아해서 정신을 차려야 한다고 생각합니다. 어느 쪽이든, 이 곡은 아름다운 그리운 멜로디를 가지고 있고, 어쿠스틱 기타가 진정한 여름의 사랑 스타일로 쟁그랑거리는 동안 매끄럽게 불려지고 조화를 이룹니다. 저는 이 곡을 좋아하고, 저는 Simon And Garfunkel 팬이 아니었습니다.
FANTASTIC SOMETHING:If She Doesn’t Smile (Cherry Red) Half of me thinks this is a gem of acoustic pop, while the other half thinks I should pull myself together for liking something so wet. Whichever, it has a beautiful wistful melody, smoothly sung and harmonised while acoustic guitars jangle in true summer-of-love style. I love it and I was never a Simon And Garfunkel fan.
TOTO COELO: Milk From The Coconut (RadialChoice) ‘Quails’가 그레이스 존스처럼 들린다고 상상해보세요. 불가능할까요? 글쎄요, 그들은 그것이 불가능하다고 생각하지만 여기서 용감하게 시도합니다. 쓰레기통 라이너는 확실히 과거의 일입니다.
TOTO COELO: Milk From The Coconut (RadialChoice) Imagine The ‘Quails trying to sound like Grace Jones. Impossible? Well, yes, they find it impossible but make a brave attempt at it here. The bin liners are definitely a thing of the past.
RONI GRIFFITH: Breaking My Heart (Vanguard)/THE FLIRTS: Passion (“0”) 뉴욕 디스코 프로듀서 Bobby ‘0’은 자신을 일 중독자라고 표현하기를 좋아합니다. 그가 작곡하고 프로듀싱한 이 레코드는 그 증상 중 두 가지입니다. Ms Griffith의 레코드는 약간 무기력합니다. ‘GUs 스타일 곡이 영리한 클릭과 플랭킹 타악기 위에 떠 있습니다. 그러나 The Flirts’는 톱니 모양의 신시사이저 위에 쉿쉿거리는 튼튼하고 증기가 나는 노래입니다. 강력히 추천합니다.
RONI GRIFFITH: Breaking My Heart (Vanguard)/THE FLIRTS: Passion (“0”) The New York disco producer Bobby ‘0’ likes to describe himself as a workaholic. These records, both written and produced by him, are two of the symptoms. Ms Griffith’s is a little lacklustre: a ‘GUs style tune floating over an array of clever clicking and planking percussion. The Flirts’ however is a sturdy, steamy song hissed over a sawtoothed synthesiser. Highly recommended.
THE COCONUTS: Did You Have To Love Me Like You Did? (EMI America) COATI MUNDI: Como Esta Usted? (Virgin) Kid Creole 서커스의 두 가지 행위. The Coconuts 싱글을 그들이 춤추는 모습을 볼 수 있다면 분명 좋아할 겁니다. 이 노래는 August Darnell 프로덕션의 모든 특징을 갖추고 있지만 그 자체로는 그다지 뛰어나지 않습니다. Coati Mundi가 더 나은 효과를 내기 위해 직접 제작했고, 최신 “Me No Pop I” 살사를 원하신다면 여기 있습니다.
THE COCONUTS: Did You Have To Love Me Like You Did? (EMI America) COATI MUNDI: Como Esta Usted? (Virgin) Two acts from the Kid Creole circus. I’m sure I’d enjoy The Coconuts single if could see them dancing to it. The song doesn’t really stand up by itself even though it has all the hallmarks of an August Darnell production. Coati Mundi produces himself to better effect and if you want the latest slice of “Me No Pop I” salsa, here it is.
ELTON JOHN: I Guess That’s Why They Call It The Blues (Rocket) 구식이고 예측 가능한 울음소리인데, 그래서 스티비 원더를 불러서 하모니카로 활기를 불어넣은 것 같아요. 엘튼 존은 자신의 아이디어를 펼칠 필요가 있다고 생각해요. 별로 영감을 받지 못했고, 그도 그걸 알고 있을 거라고 확신해요.
ELTON JOHN: I Guess That’s Why They Call It The Blues (Rocket) An old-fashioned, predictable weepie which is I guess why they called in Stevie Wonder to liven it up with his harmonica. I think Elton John ought to buck up his ideas: this isn’t very inspired and I bet he knows it.
LANGUAGE: We’re Celebrating (Stiff) 거만한 보컬과 진부한 엉뚱한 기타 연주가 있는 똑똑한 백인 펑크. 탄산음료 한 병을 따야 할 이유가 없다.
LANGUAGE: We’re Celebrating (Stiff) Smart-arse white funk with a pompous vocal and a lot of corny wacka wacka guitar-playing. No reason for cracking open a bottle of fizz.
XTC: Great Fire (Virgin) 오랜만에 나온 첫 번째 XTC 싱글에는 기이함이 깃들어 있다. 긁는 기타와 잔소리 같은 알람 차임으로 시작해서, 확고하게 고양되는 영국 팝곡이 곧 자리를 잡는다. 그 후로는 사이키델릭한 현악 편곡과 너무도 충돌하는 피날레를 거쳐 끝까지 오르막길이다. 인상적으로 유행에 뒤떨어졌다.
XTC: Great Fire (Virgin) Eccentricity haunts the first XTC single in a long while, Starting off with a scratchy guitar and niggling alarm chime, a staunchly uplifting English pop tune soon establishes itself. After that it’s uphill all the way, via a psychedelic string arrangement too crashing finale. Impressively unfashionable.
HAZAN: Dreamer Devane (EMI) Nazia와 Zoheb은 인도에서 매우 유명하며, 이 노래는 무려 13개월 동안 1위를 차지했고, 이전에는 존재하지 않았던 인도 디스코 음악을 혼자서 만들어냈습니다. 영국에서 발매된 이 노래는 Sal Solo가 다소 까다롭게 재녹음했고, 현재로서는 Hazan이 잠재적인 차트 경쟁자라기보다는 현상으로서 더 흥미로운 듯합니다.
HAZAN: Dreamer Devane (EMI) Nazia and Zoheb are Very Famous Indeed in India where this song was Number One for a staggering 13 months and singlehandedly created a kind of Indian disco music which hadn’t existed before. For UK release the song has been rather fussily rerecorded by Sal Solo and, for the moment, Hazan seem to be more interesting as a phenomenon than as potential chart contenders.
HOT CHOCOLATE: What Kinda Boy You’re Lookin’ For (Girl) (RAK) “It Started With A Kiss”만큼은 아니라고 생각합니다. Errol Brown의 용감한 러브송 중 하나이긴 하지만요. 또 다른 Hot Chocolate 히트곡이 될까요? 어떤 종류의 레코드를 찾고 있는지에 따라 달라질 것 같습니다.
HOT CHOCOLATE: What Kinda Boy You’re Lookin’ For (Girl) (RAK) I don’t reckon this is up to the standard of “It Started With A Kiss” although it’s another of Errol Brown’s plucky love songs. Will it be yet another Hot Chocolate hit? I suppose that depends on what kinda record you’re lookin’ for.
BLUE ZOO: Forgive And Forget (Magnet) 앤디 오가 허름한 웅장함에 대한 엉터리 시도에 대해 필사적으로 많은 단어를 울부짖는 저속한 미니 서사시. 이 모든 것과 모든 사본에 무료 포스터. 인적 자원의 비극적인 낭비.
BLUE ZOO: Forgive And Forget (Magnet) A tawdry mini-epic with Andy O desperately bawling a lot of words over a shabby stab at grandeur. All this and a free poster with every copy. A tragic waste of human resources.
CAVA CAVA: Burning Boy (Regard) 이 앨범에는 무료 포스터가 제공되지 않습니다. 이 점이 Blue Zoo 싱글과 가장 큰 차이점입니다.
CAVA CAVA: Burning Boy (Regard) You don’t get a free poster with this one, which is more or less all that distinguishes it from the Blue Zoo single.
THE PALE FOUNTAINS:Palm Of My Hand (Virgin) The Fountains는 두 번째 Virgin 릴리스에서 씩씩한 모습을 보여줍니다. 우울한 트럼펫 라인은 Pale And Wan Ones의 이전 표준인 Very un-Burt Bacharach의 긍정적으로 거친 노래로 이어집니다. 그러나 Greg Walsh와 전 Associate Alan Rankine이 크레딧을 받은 얇고 긁는 듯한 프로덕션으로 인해 다소 실망스럽습니다.
THE PALE FOUNTAINS:Palm Of My Hand (Virgin) The Fountains are in feisty form on their second Virgin release. A melancholy trumpet line leads into a positively rugged song by the Pale And Wan Ones’ previous standards, Very un-Burt Bacharach. It is, however, somewhat let down by the thin and scratchy production for which Greg Walsh and ex-Associate Alan Rankine are credited.
INDEEP: When Boys Talk (Sound Of New York) 솔직히 말해서! 남자들은 한 가지에만 관심이 있어요! Indeep의 두 여자 가수가 불평하는 것 같고, Mike Clevland가 그들의 최악의 두려움을 모두 확인하는 목청 높은 랩으로 끼어듭니다. 모두 “Last Night A DJ . . . “를 연상시키지만, Indeep이 두 번째로 차트에 진입할 수 있는 방법을 이야기한 것 같습니다.
INDEEP: When Boys Talk (Sound Of New York) Honestly! Men are only interested in one thing! That seems to be the complaint of Indeep’s two girl singers and then Mike Clevland wades in with a throaty rap that confirms all their worst fears. It’s all very reminiscent of “Last Night A DJ . . .” but still sounds like Indeep might have talked their way into the charts for a second stay.
THE PALE FOUNTAINS 찾다가 들어왔는데 또 여기로군요!
80년대 음악 서칭하면 항상 여기로 통하는 듯…ㅋㅋ
ㅎㅎㅎ 그런가요? 🙂